lunes, 9 de marzo de 2015



Puntejar els colors de la distancia.


L`enyorament és una malaltia s’arrapa a les parets del cor espesseix la sang i les idees. Es pot combatre de moltes maneres, però el més eficaç seria tornar al lloc d’on  s’ha produït. La millor hora pèr enyorar- se és la nit, el millor lloc quan un va en metro de rodalies o bé al tren . El tren actua com un hipnòtic quan veus pasar el paisatge per les finestres ,un sent aquest enyor que a cops es fa més gran  a mida que un va deixan errere el temps  com el tren . botides de son, les mirades dels passagers marcades pel cansament del dia. Aleshores cadascú recupera un bocí  de memoria de la seva que  cada cop punteja  més fort en  els colors de la distancia. Aquest enyorament queda amplificat pels sorrols subterranis , portes que es tanquen, i frens que xerriasquen.I un es pregunta que fer amb aquest nostàlgia. La  pintarà de colors i deixarà que el dia a poc a poc la vagi diluin-la
Surt  al carrer i ha deixat de ploure i nomès queden quatre gotes ressagades damunt de les branques dels arbres, del vent , ni rastre. Per tornar a casal’home agafa el metro s’adona que s’ha equivocat de línea quan ja és massa tard, Durant una bona estona camina pels passadissos que es comuniquen , al seu voltant les corrents d’aire fan  volar les bufandes i trasporten melodies d’artistes ambulants que fugaçment li toquen el cor. Al centre i veu un home que toca el clarinet. I recorda que és un sonanbul amoros, que té que apendre a deixar d’enyorar  farà un pacte amb el café en algún bar en grans finestrals  des de els quals  veurà pasar  parelles d’enamorats i  així  a poc a poc cansat  es `podrá deixar-se  caure demunt del llit  i esperar que amb el son  li  robe l’enyor.

La añoranza es una enfermedad que se pega a las paredes del corazón espesa la sangre y las ideas.Se puede combatir de muchas maneras, pero la mas eficaz seria volver al lugar donde se produjo.La mejor hora de anñoirar es en la noche, el mejor lugar cuando uno va en el metro de cercanías o bien en el tren, el tren actua como una hipnosis cuando ves pasar el paisaje por las ventanas, uno siente esta añoranza que a golpes se hace mas grande a medidad que un va dejando atrás el tiempo como el tren. Llenas de sueño las miradas de los pasajeros , marcadas por el cansancio del dia.           Entonces cadauno recupera un trocito de memoria de la suya que cada golpe puntea mas fuerte en los colores de la distancia.Esta añoranza queda amplificada por los ruidos subterraneois, puertas que se cierran y frenos que chirrían. Y uno se pregunta que hacer con la nostalgia la pintara de colores y dejara que el dia poco a poco la vaya diluyendo.

Sale  a la calle y ha dejado de llover y solo quedan cuatro gotas rezagadas encima de los troncos de los arboles, del viento  ni rastro. Para regresar a casa el hombre coje el metro y se da cuenta que se ha equivocado de línea cunado ya es demasiado tarde, durante  bastante rato anda  por los pasadizos que se comunican y a su alrededor las corrientes de aire hacen volar las bufaqndas y transportan melodías de artistas ambulantes que  fugazmente le tocan el corazón en el centro ve un hombre que toca el clarinete y recuerda que  es un sonanbulo amoroso que tiene que aprender a dejar de tener añoranza. Hara un pacto con el café en algún bar con grandes ventanales desde los cuales vera pasar parejas de enamorados y asi poco a poco cansado podrá dejarse caer encima de la cama y espera que con el sueño le robe este la añoranza.