jueves, 12 de febrero de 2015

la noia  del Raval



La noia vivía al Raval l’interiorisme del pis contrastava amb la degradació de la portería i de l’escala, plenes de grafiats d’un color verd salnitre i de pols vella , devia  tenir alguna relació amb les belles arts perquè les parets  estaven decorades amb quuadres abstractes, neovanguardistes.
Es trova facisnat per aquesta noia malgrat no sap res d’ella, la pot veure cada dia i això el té totalment   envoltat d’allo que hi diuen papallones a l’estòmac al momento  en que ell arriba a casa seva.

L’endemà ell  es lleva ple de vitalitat, si bé convençut mentre es dutxa ,es respallà les dents i s’afaita i pensa que un gunaya en vitalitat allò que perd en reflexiò.      La canço que ha sonat aquest dies  “amor petit “ pel fil musical li volta pel cap tot el matí, Agafa el metro i es trasllada fins al barri on ella viu

Tot és transportable perquè tot pot canviar de lloc.però a vegades les coses tenen vocació de no moure’s mai. I pensa  en les pirámides de Egipte mentre riu ,  perquè ningú no ha pogut endurse-les.
Aquesta sensació de que tot camvia i es regenera , de que res queda com era és algo que un ha d’apendre aviat.    Veien els núvols  il.luminats amb el sol de ponent, que  després i de cop  deixaran un petit ruixat.

Quan les coses passen molt de pressa, ara  ja un  saps que és molt més facíl expicar- les quan han passat, que no pas quan estan pasan. A cops un vol enganxar el seu sise sentit deixar-se portar, seguir el criteri sense criteri

Un remolí de vent remou la sorra solta i  fa xerricar la porta de la tanca , i es llancen preguntes que el vent s’ha endut. Ell  es gira i camina cap a la porta  avui no no l’ha vist.


La chica del Raval

La chica vivía al Raval, el interiorismo del piso contrastava con la degradación de la portería y de la escalera.Llena de grafitis  de un color verde salitre y de polvo viejo, Debe tener alguna relación con las bellas artes, porque las paredes estaban decoradas con cuadros abstractos neovanguardistas.Se encuentra fascinado por esta chica a pesar que no sabe nada de ella, la puede ver cada dia y esto lo tiene totalmente ,envuelto de aquello que llaman mariposas en el estomago. Al momento que ella llega a su casa.
Al dia siguiente se levanta lleno de vitalidad si bien convencido mientras se ducha se cepilla los dientes y se afeita y piensa que uno gana en vitalidad aquello que pierde en reflexión. La canción que ha sonado estos días “amor petit” por el hilo musical le da vueltas por la cabeza toda la mañana. Coje el metro y se traslada hasta el barrio donde ella vive.
Todo es trasportable , porque todo cambia de sitio, pero a veces las cosas tienen vocación de no moverse nunca y piensa en las pirámides de Egipto, mientras rie ; porque nadie  no se las ha podido llevar.Esta sensación de que todo canbia y se regenera de que nada queda como era es algo que uno ha de aprender lo mas pronto posible. Viendo laqs nubes iluminadas por el sol de poniente, que después y de golpe dejaran un pequeño chaparron.
Cuando las cosas pasan muy deprisa, ahora uno ya sabe que  es mucho más fácil esplicarlas cuando han pasado,que no cuando estan pasando..a veces uno quiere  coger su sexto sentido dejarse  llevar por el, seguir el criterio sin criterio.
Un remolino de viento remueve la tierra suelta y hace xirriar la puerta cerrada  Y el se lanza preguntas que el viento se ha llevado. El se gira y camina hacia la puerta hoy no la ha visto.